Content Marketing

In de digitale wereld van vandaag de dag is het belangrijk voor elk bedrijf om een ​​positieve gebruikerservaring via content marketing te cultiveren en het ongemak voor online klanten te minimaliseren.
We willen streven naar een optimale en unieke gebruikerservaring.
Enerzijds door van belang zijnde en nuttige middelen zoals blogs, tekst, afbeeldingen, video’s en whitepapers te publiceren en te distribueren, waarmee je het aantal digitale touchpoints vergroot in elke fase van het koopproces.
Anderzijds door van jezelf een expert op het gebied te maken via duidelijke en nuttige informatie. ​​

Het doel van content marketing is om potentiële klanten en prospects de meest relevante informatie en een onvergetelijke ervaring te bieden.

Content Marketing

Content is waarde

Vergroot je zichtbaarheid

Als je regelmatig nieuwe waardevolle en interessante content plaatst op je website of op je blog, vergroot je je zichtbaarheid in Google en op social media. Je bevestigd je reputatie als deskundige. En wordt gezien als een autoriteit. Een grotere zichtbaarheid, in combinatie met de uitstraling van deskundigheid, helpt nieuwe klanten in het maken van een keuze, in jouw voordeel, uit het ruime aanbod online.

De juiste klanten

Door regelmatig en zorgvuldig (unieke) kennis te delen via social media of op de eigen site, trek je de juiste klanten aan. Klanten die ongeveer hetzelfde denken en willen als jij. Een vakgroep, een selecte groep, of veel breder.
Deze klanten zijn al beter op de hoogte van de mogelijkheden die er zijn en al verder in hun besluitvormingsproces en hierdoor vaak minder tijdrovend. Daar komt bij dat dergelijke klanten vaak bereid zijn om iets meer voor jouw dienst of product te betalen.

Beter geinformeerde klanten

Door informatieve content te publiceren breng je jouw klanten beter op de hoogte van de mogelijkheden van jouw diensten en/of producten. Daardoor zullen je klanten zich een beter beeld vormen van de resultaten die ze kunnen verwachten van een samenwerking. Bijkomend voordeel hiervan is een grotere klanttevredenheid.

Een hechtere relatie met je klanten

Door je kennis met je doelgroep en je klanten te delen bouw je een hechtere relatie met ze op. Via je nieuwsbrief of blog blijf je in contact en je klanten leren jou en/of je organisatie beter kennen. Daar komt bij dat de content die je aan ze geeft vaak ook als conversatiestarter fungeert.

Content Marketing

Meer interactie met je klanten.

Dankzij je content marketing heb je vaker interactie met je klanten en zo bouw je een hechtere relatie met ze op.
Wanneer klanten zich verbonden met je voelen, zullen ze je minder snel verlaten om een paar euro te besparen.

Je klanten blijven je langer trouw

Met het publiceren van informatie/content kun je klanten helpen om meer waarde te halen uit je product of dienst. Zeker bij producten of diensten die wat complexer van aard zijn. Passende aankoop en een juist gebruik en onderhoud ervan vergroten de klanttevredenheid.