Content Marketing

Wat voor beeld ook mensen in hun hoofd verbonden hebben aan uw merk of bedrijfsnaam, waar of onwaar, is van belang. Zolang er maar een duidelijk beeld is.

In onze huidige digitale wereld is het voor elk bedrijf van belang om positieve gebruikservaringen te koesteren en eventuele pijnpunten van klanten online te minimaliseren.

Door het publiceren en distribueren van authentieke en informatieve marketingmiddelen zoals blogs, video’s, white papers en infographics, vermeerdert u de digitale touchpoints in elke fase van het kooptraject: Als u zich profileert als deskundige op uw gebied en heldere en nuttige informatie biedt zal iemand die daarna nog een vraag heeft, waarschijnlijk naar u toe komen. Het doel van Contentmarketing is om prospects en klanten de meest relevante informatie en een gedenkwaardige ervaring te bieden. De beste die ze op het web kunnen vinden.

Het is niet altijd gemakkelijk, maar het werkt zeker.

content marketing

Content is waarde

Vergroot je zichtbaarheid

Als je regelmatig nieuwe waardevolle content plaatst op je website of je blog vergroot je jouw zichtbaarheid in Google en op social media. En zo bevestig je je reputatie als betrouwbare deskundige. Een grotere zichtbaarheid in combinatie met de uitstraling van deskundigheid werkt als een magneet op nieuwe klanten die houvast zoeken in het maken van een keuze uit het ruime aanbod online.

De juiste klanten

Door regelmatig en zorgvuldig je kennis te delen via social media of op de eigen site, trek je de juiste klanten aan. Klanten die ongeveer hetzelfde denken en willen als jij.
Deze klanten zijn al beter op de hoogte van de mogelijkheden die er zijn en al verder in hun besluitvormingsproces en hierdoor zijn ze vaak minder tijdrovend. Daar komt bij dat zulke klanten vaak bereid zijn om iets meer voor jouw dienst of product te betalen .

Beter geinformeerde klanten

Door informatieve content te publiceren breng je jouw klanten beter op de hoogte van de mogelijkheden van jouw diensten en/of producten. Daardoor zullen je klanten zich een beter beeld vormen van de resultaten die ze kunnen verwachten van een samenwerking. Bijkomend voordeel hiervan is een grotere klanttevredenheid.

Een hechtere relatie met je klanten

Door je kennis met je doelgroep en je klanten te delen bouw je een hechtere relatie met ze op. Via je nieuwsbrief of blog blijf je in contact en je klanten leren jou en/of je organisatie beter kennen. Daar komt bij dat de content die je aan ze geeft vaak ook als conversatiestarter fungeert.

Meer interactie met je klanten.

Dankzij je content marketing heb je vaker interactie met je klanten en zo bouw je een hechtere relatie met ze op. Als je klanten zich verbonden met je voelen zullen ze je minder snel verlaten om een paar euro te besparen.

Je klanten blijven je langer trouw

Met het publiceren van informatie/content kun je klanten helpen om meer waarde te halen uit je product of dienst. Zeker bij producten of diensten die wat complexer van aard zijn. Passende aankoop en een juist gebruik en onderhoud ervan vergroten de klanttevredenheid.

Lees meer over hoe wij content voor u kunnen creëren