Google Adwords

Wanneer u via uw (nieuwe) web-site bezoekers wilt werven, meer online verkopen wilt genereren, klanten naar u wilt laten bellen of klanten wilt laten terugkeren, kan Google Ads u daarbij helpen.

Voordelen:

1. Actieve doelgroep benadering

Het grootste voordeel van Google Adwords is dat u op een snelle manier de doelgroep kunt benaderen, die opzoek is naar uw product of dienst. Door middel van Google Adwords is het mogelijk snel de toppositie in Google te veroveren. Dus meer zichtbaarheid, meerbezoekers naar de web-site en meer klanten. Maar doe dit gezien de complexiteit niet zomaar, laat een specialist een relevante campagne opzetten.

2. Beheersbare kosten en CPC (cost-per-click)

U heeft zelf de controle over de kosten. U kunt vooraf het dagbudget bepalen, dit budget zal nooit worden overschreden. 

3. De uitingen zijn zeer snel zichtbaar

Een advertentie plaatsen in een tijdschrift of krant kost al snel enkele dagen. Wanneer u een Adwords-campagne opstelt is deze in principe direct zichtbaar in Google.

4. Controle en flexibiliteit

Wanneer een campagne goed loopt is het budget eenvoudig op te schalen om de verkopen te maximaliseren. U ziet precies hoeveel aankopen u terug krijgt voor het geïnvesteerde bedrag en wat de kosten zijn per verkoop of lead. U houdt altijd de volledige controle.

5. Sturen op conversie

U bepaalt zelf de kwaliteit van de leads en bepaalt zelf hoe relevant de zoekwoorden zijn. Verder kunt u zoekwoorden die wel veel kosten maken, maar niets opleveren, uitsluiten van de campagne.

6. De helft van de mensen klikt op een advertentie

Veel mensen geven te kennen niet op de advertenties in Google te klikken en vragen zich daarom af waarom het zinvol is om te adverteren. Het blijkt uit meerdere studies dat circa 50% van de bezoekers op een advertentie klikt en het biedt dus zeker mogelijkheden. 

7. Meerdere campagnes tegelijkertijd

In traditionele media zoals print, tv of radio is het vaak niet mogelijk om meerdere campagnes tegelijk te voeren. Met Adwords kunt u meerdere campagnes tegelijk voeren die specifiek zijn afgestemd op de verschillende productgroepen.

8. Gedetailleerde prestatierapporten

Adwords biedt de mogelijkheid tot gedetailleerde prestatierapporten. Deze rapporten kunnen eenvoudig worden ingezet ter verantwoording richting het management en om de kwaliteit van de campagnes te beoordelen.