In de digitale wereld van vandaag de dag is het belangrijk voor elk bedrijf om een positieve gebruikerservaring via content marketing te cultiveren en het ongemak voor online klanten te minimaliseren. We willen streven naar een optimale en unieke gebruikerservaring voor onze bezoekers.
Enerzijds door van belang zijnde en nuttige zaken zoals blogs, tekst, afbeeldingen, video’s en white-papers onder de aandacht te brengen of te publiceren, waarmee je het aantal digitale Touch points vergroot. Anderzijds door van jezelf een expert op het gebied te maken via duidelijke, nuttige en vooral uniek nieuwe informatie.
Het doel van content marketing is om potentiële klanten en prospects van relevante informatie te voorzien en een ervaring te bieden die hun bij blijft.
Content is waarde
Vergroot je zichtbaarheid
Als je regelmatig nieuwe en interessante content plaatst op je website of op je blog, leidt dat tot een verbetering van de zichtbaarheid in Google en op social media. Met veel nieuwe content bevestigd je je reputatie als deskundige en specialist. En wordt gezien als een autoriteit. Een grotere zichtbaarheid, in combinatie met de uitstraling van deskundigheid, helpt nieuwe klanten in het maken van een keuze, in jouw voordeel, uit het ruime aanbod online.
Op deze wijze zijn namelijk ook de algoritmes van zoekmachine ingesteld.
De juiste klanten
Door regelmatig en zorgvuldig (unieke) kennis te delen via social media of op de eigen site, trek je de klanten aan die bij je passen. Klanten die ongeveer hetzelfde denken en willen als jij doet. Een vakgroep, een selecte groep, of veel breder.
Deze klanten zijn al beter op de hoogte van de mogelijkheden die er zijn en al verder in hun besluitvormingsproces en hierdoor vaak minder tijdrovend. Daar komt bij dat dergelijke klanten vaak bereid zijn om iets meer voor jouw dienst of product te betalen.
Beter geinformeerde klanten
Door informatieve content te publiceren breng je jouw klanten beter op de hoogte van de mogelijkheden van jouw diensten en/of producten. Daardoor zullen je klanten zich een beter beeld vormen van de resultaten die ze kunnen verwachten van een samenwerking. Bijkomend voordeel hiervan is een grotere klanttevredenheid.
Een hechtere relatie met je klanten
Door je kennis met je doelgroep en je klanten te delen bouw je een hechtere relatie met ze op. Via je nieuwsbrief of blog blijf je in contact en je klanten leren jou en/of je organisatie beter kennen. Daar komt bij dat de content die je aan ze geeft vaak ook als conversatiestarter fungeert.
Meer interactie met je klanten.
Dankzij je content marketing heb je vaker interactie met je klanten en zo bouw je een hechtere relatie met ze op.
Wanneer klanten zich verbonden met je voelen, zullen ze je minder snel verlaten om een paar euro te besparen.
Je klanten blijven je langer trouw
Met het publiceren van informatie/content kun je klanten helpen om meer waarde te halen uit je product of dienst. Zeker bij producten of diensten die wat complexer van aard zijn. Passende aankoop en een juist gebruik en onderhoud ervan vergroten de klanttevredenheid.