Off-page SEO optimalisatie

Off-page SEO optimalisatie gaat over het optimaliseren van externe factoren. Dus factoren die spelen buiten de website om. En die van belang zijn voor de algoritmen van zoekmachines. Deze externe factoren hebben geen directe invloed op het uiterlijk en de content van de website. Maar wel direct op de relevantie ervan.​

Waarom off-page SEO optimalisatie?

Off-page SEO optimalisatie richt zich met name op het creëren van waardevolle backlinks. Google meet de populariteit van websites op basis van inkomende links. Google behandelt het aantal links naar een pagina als een graad van de kwaliteit van de website. Let wel op dat kwaliteit nog steeds belangrijker is dan kwantiteit. Als de link naar je website niets met je bedrijf te maken heeft, zal Google opmerken dat de link niet relevant is.

Oyit verhoogt het aantal kwalitatieve links door bijvoorbeeld gebruikt te maken van slimme URL’s.

Off-page SEO optimalisatie

Aanmelden bij bedrijfsgidsen

Het aanmelden bij bedrijfsgidsen heeft een positief effect op bekendheid van jouw site. En daarmee een positieve link-juice oftewel ranking
Oyit creëert vanuit RankingCoach een up-to-date lijst met registratiemogelijkheden.

Link building is een belangrijk instrument om de autoriteit en populariteit van een website te vergroten,. Maar het is daarbij wel van belang dat er externe links komen die van hoge kwaliteit zijn. Dat zijn dan met name organische links. Die op een natuurlijke manier gerealiseerd worden als gevolg van het delen van de inhoud van een website.
Bij off-page optimalisatie, in de vorm van organische links, is het belangrijk om kwalitatieve inhoud te bieden die waardevol is voor bezoekers. En wel zo waardevol dat de content (veel) gedeeld wordt via bijvoorbeeld social media. 

Oyit biedt op diverse wijzen links aan voor een optimale link-structuur.

Informatie publiceren

Een van de manieren om de autoriteit van een website te vergroten is door informatie te publiceren. Niet alleen op de eigen website, maar bijvoorbeeld ook op forums en weblogs.

Door actief te zijn op een forum wordt na verloop van tijd duidelijk dat er over het onderwerp of thema veel kennis bestaat. De interactie met andere deelnemers op het forum speelt daarbij uiteraard ook een rol. Er kan antwoord worden gegeven op vragen of aan een discussie worden deelgenomen.

Social media activiteiten

Ook actieve deelname op social media kan belangrijk zijn met betrekking tot off-page optimalisatie door op interactieve wijze betrokken te zijn. Op de website kunnen uiteraard social mediaknoppen geplaatst worden, zodat het gemakkelijk wordt voor bezoekers om de inhoud te delen via Facebook, Pinterest, Instagram, TikTok, LinkedIN, Twitter of Google Plus.

Oyit kan u niet alleen bijstaan bij het opzetten van social media kanalen maar kan u ook helpen met post-schema’s, het posten zelf (eenvoudig of via meervoudige post via bijvoorbeeld Hootsuite) of het opzetten van een social media plan.

Oyit, uw SEO specialist