On-line marketing

On-line marketing

Online marketing concentreert zich met name op de mogelijkheden die ervoor zorgen uw bedrijf online zichtbaar te maken, om op deze wijze leads te genereren.
De succesfactor is dan hoe effectief uw site zich op het web laat vinden.

Als uw digitale marketinginspanningen niet werken zult u deze moeten evalueren en analyseren. Mijns inziens zijn onderstaande stappen hierbij essentieel.

1. Bepaal uw doelstelling
U moet precies weten wat u wilt. Bepaal eerst de doelstelling(en) of de algemene missie(s) van uw bedrijf. Stel uw Key Performance Indicators (KPI’s) in en zorg ervoor dat deze gemeten worden. Wees realistisch met de indicatoren door bijvoorbeeld eerst uw eerdere inspanningen van online marketing te analyseren. 

2. Leer van fouten 
Evalueer de mislukkingen en successen uit het verleden van uw online marketingstrategieën. 
Het zal helpen uw KPI beter te definiëren.
U kunt eventueel de Benchmarking Reports van Google Analytics gebruiken om uw eigen vooruitgang te vergelijken met die van uw concurrenten. 

3. Ken uw publiek
Praat en spreek in dezelfde taal van uw publiek. 
Stel uw digitale marketingstrategie, platform- of kanaalselectie, budgettering en KPI instelling, in op uw publiek.

4. Bepaal uw budget
Het is essentieel dat u uw strikte middelen bepaalt en een strak budget volgt. 

5. Blijf flexibel 
Uw online marketingplan zal nooit perfect zal zijn. Hanteer voorzichtigheid en flexibiliteit bij bij het bepalen van welke aspecten moeten worden veranderd en wanneer.

Oyit Consultancy
Oyit Consultancy