BETAALDE ZOEKRESULTATEN

De termen SEO en SEA worden veel gebruikt als het gaat om de vindbaarheid binnen zoekmachines.
SEO staat voor Search Engine Optimization, zoekmachine optimalisatie in het Nederlands.​
SEA staat voor Search Engine Advertising (adverteren in zoekmachines).

Omdat Google veruit de meest gebruikte zoekmachine is, wordt met SEA soms Google Ads (voorheen: AdWords) of Google Shopping bedoeld. Dit is niet terecht omdat er veel meer mogelijkheden zijn om betaald te adverteren, ook op social media kanalen.
En er ook nog veel meer mogelijkheden bij Google zijn om te adverteren.
Een veel gebruikte goedkopere SEA opties bij Google is bijvoorbeeld de Express Advertentie.

Betaalde zoekresultaten worden door Google direct boven de organische zoekresultaten geplaatst.

betaalde zoekresultaten


Je bent dus met een betaalde advertentie direct vindbaar met een bepaald trefwoord of tref zin.
Dat gaat dan snel, want bovenaan op pagina 1 door organische vindbaarheid is een veel langere weg.

Met SEO, Search Engine Optimization, wordt deze organische vindbaarheid gecreëerd. Met name door gebruik te maken van allerlei technieken die inspelen op ranking factoren van zoekmachines.
Een  voorbeeld van organische vindbaarheid is:

organische vindbaarheid

Vergeet niet dat ‘Google mijn bedrijf’ ook organische resultaten geeft en beslist helpt bij het verhogen van de vindbaarheid van je bedrijf.

google mijn bedrijf

Oyit, uw SEO specialist