SEA

SEA (Search Engine Advertising), of ook wel zoekmachine adverteren genoemd, is het adverteren in een betaalde omgeving, bijvoorbeeld via social media kanalen als Facebook of Instagram, maar ook via zoekmachines als Google, Bing etc.

Bij de zoekmachines zijn deze advertenties zichtbaar boven de organische zoekresultaten.
Op deze wijze kun je dus gerichte advertenties maken op basis van de juiste zoekwoorden om daarmee de doelgroep op de juiste manier aan te spreken. Deze advertenties kunnen op elk tijdstip en apparaat zoals pc, mobiele telefoon of tablet worden weergegeven.

sea

De voordelen van SEA

Een groot voordeel van zoekmachine adverteren ten opzichte van zoekmachine optimalisatie (SEO) is dat SEA direct werkt. De advertentie wordt aan de doelgroep getoond en begint daarmee direct verkeer te genereren naar uw website.
Door het optimaliseren van zoekwoorden, advertenties en landingspagina’s worden de advertentie relevantie en de kwaliteitsscore verhoogd. Hierdoor worden de advertenties eerder getoond aan de doelgroep en worden de kosten per klik lager. Meer succes tegen lagere kosten.

Een nadeel is dat wanneer het adverteren wordt gestopt er geen activiteit meer plaats vindt met betrekking tot een verbetering van de organische ranking. Hetgeen bij SEO wel plaats vindt, alleen al op basis van anciënniteit.

Helaas is het is gezien de complexiteit van deze modules raadzaam om een expert in de hand te nemen, om efficiënt en effectief met het budget om te gaan.