Conversion Rate Optimization

Conversion Rate Optimization (CRO), ook wel conversieoptimalisatie genoemd, komt neer op het verhogen van het percentage van een specifieke gewenste actie, door gebruikers van de website.

Zo’n specifiek gewenste actie kan bijvoorbeeld het kopen van een product zijn, of het klikken op ‘voeg toe aan winkelwagen’, het klikken op aanmelden van een nieuwsbrief, of het afnemen van een dienst.
Maar ook het het invullen van een formulier, het klikken op een link, het inschrijven op een te leveren dienst, het invullen van een contactformulier, het aanvragen van informatie of het downloaden van een whitepaper.
Het zijn met name die acties die we als online ondernemer van belang vinden voor een succesvolle transitie.

Conversion Rate Optimization

Conversie optimalisatie start bij het omschrijven van de online strategie.
Hoe wil je dat nieuwe bezoekers overtuigd raken van jouw aanbod en/of diensten. Wat laat je dan prominent zien? En wat minder? Wat vind je ongewenst om te tonen.

Wat is voor jouw website de meest effective customer journey.

En waar zitten de conversie lekken (daar waar een bezoeker uitstapt en de website verlaat).