Verbeter de online vindbaarheid van uw website en verhoog uw omzet

Was het een aantal jaren geleden al voldoende om een online website of webwinkel te hebben om omzet te genereren, is dat thans met de toegenomen online activiteiten niet meer zo eenvoudig.
Het nu met name zaak om gevonden te worden op gewenste zoekwoorden.

Search Engine Optimization (SEO) is een integrale strategie die zich specifiek richt is op het verbeteren van de online aanwezigheid, op het beter gevonden worden bij zoekmachine als bijvoorbeeld Bing en Google.
Oyit helpt u graag uw SEO gestalte te geven, want de lijst met voordelen is lang en meetbaar.
In de online wereld zult u voor een SEO-optimalisatie moeten kiezen om bezoekers, via de juiste conversies, omzet te laten genereren op uw website.

We noemen een aantal voordelen:

1. SEO levert gegevens over het gedrag van klanten (ook aan startende bedrijven).

SEO brengt belangrijke gegevens aan het licht. Hoe meer zoekmachine optimalisatie onderzoek, hoe meer data we verzamelen over wat potentiële klanten zoeken.

2. SEO resulteert in meer verkeer en conversies.

SEO helpt om verkeer te krijgen dat conversies en inkomsten kan opleveren.
Organisch verkeer (verkeer dat afkomstig is van een zoekopdracht zoals op Google) geeft 400 procent meer omzet dan elk ander type verkeer.

3. Het is inzichtelijk.

SEO geeft inzicht en geeft gedetailleerde informatie over het verkeer op de website, zeker in combinatie met Google Analytics en de Console Search Google.
Met Google Analytics is het mogelijk om te zien wat gebruikers op een website doen. De Google Search Console laat precies zien waarop er is gezocht en hoe bezoekers op uw website zijn terecht gekomen.

4.  SEO helpt om weloverwogen zakelijke beslissingen te nemen.

Dezelfde gegevens die helpen het gedrag van de klant te begrijpen, kunnen worden gebruikt voor een algemene bedrijfsstrategie om te komen tot succesvolle start- en groeifasen.
SEO-gegevens kunnen ook andere bedrijfsbeslissingen beïnvloeden.

5.  Optimalisatie voor Google versterkt het vertrouwen en de waarde van de consument.

SEO helpt bij het opbouwen van relaties met potentiële klanten met minimale inspanning. Wanneer een bedrijf vrij hoog in de zoekresultaten verschijnt, bouwt het vertrouwen van de klant op. Van daaruit kan gewerkt worden aan het opbouwen van respect en geloofwaardigheid, die nodig zijn voor een (nieuw) merk dat vertrouwt op digitale kanalen voor conversies.

6. SEO-optimalisatie bouwt een lange termijn doelgroep op.

Het betalen voor advertenties levert (weliswaar direct) korte termijn resultaten op voor een hoge prijs. SEO helpt bedrijven, tegen mindere kosten, om hun bezoekers te voorzien van de inhoud die ze willen.  Hoe beter en populairder de inhoud van de website, hoe blijvend sterker de SEO zal worden.

7. SEO levert resultaten op voor starters.

Het opbouwen van een digitale aanwezigheid is cruciaal voor elke startup, ongeacht de industrie. De beste manier om naamsbekendheid, merkwaarde en tractie te krijgen is door middel van SEO. Optimalisatietools geven bedrijven gemakkelijk toegang tot gegevens over hun doelgroep. Daarnaast is zoekmachineoptimalisatie de goedkoopste manier om een klantenbestand op te bouwen en het vertrouwen van de consument te winnen.
Voor starters en gevestigde bedrijven die niet willen besteden aan grootschalige reclamecampagnes is zoekmachineoptimalisatie de beste manier om een merk op te bouwen.

Neem voor meer informatie contact met ons op.